مدل لباس ومانتو

جدیدترین مدل لباس و مانتو و پانچو جدیدترین مدل لباس و مانتو و پانچو جدیدترین مدل لباس و مانتو و پانچو جدیدترین مدل لباس و مانتو و پانچو

مدل لباس ومانتو

جدیدترین مدل لباس و مانتو و پانچو جدیدترین مدل لباس و مانتو و پانچو جدیدترین مدل لباس و مانتو و پانچو جدیدترین مدل لباس و مانتو و پانچو

طراحی لباس برای افراد چاق

Image result for ‫طراحی لباس برای افراد چاق‬‎

مدت‌هاست که لباس‌ها فقط مخصوص افراد لاغر و متناسب تولید نمی‌شود و بسیاری از برندهای معروف دنیا، اقدام به طراحی لباس‌های زیبا و خوش‌برش برای افراد چاق یا دچار اضافه‌وزن کرده‌اند. البته همیشه ترجیح بر این است که وزن اضافه را با روش‌های صحیح کنار بگذاریم و اندام متناسبی داشته باشیم اما مادامی که برای این کار آمادگی نداشته و اقدامی نکرده‌ایم،
 
نباید فقط لباس‌های گشاد و بی‌شکل بپوشیم و خودمان را از خوش‌تیپی محروم کنیم! درست است که لباس بر اندام متناسب زیبایی دوچندانی دارد اما اگر افراد چاق هم دقت بیشتری در انتخاب لباس کنند، مسلما می‌توانند از زندگی‌شان بیشتر لذت ببرند؛ فقط کافی است باید و نبایدهای این راه را بشناسند!

1. بلوز روشن مناسب شما نیست .
وقتی بالاتنه‌تان چاق‌تر است، رنگ بلوز انتخابی شما بهتر است تیره باشد و شلوار متناسب با اندام شما هم شلوارهای پاچه‌گشاد یا دامن‌های بلند است؛ استفاده از یک دستمال گردن با طرحی ساده، زیبابی لباس‌های شما را تکمیل می‌کند. هوشمندانه لباس بپوشید

2. لباس گشاد ممنوع
اصلا مهم نیست که سایز شما xxxxL است یا کمتر و حتی بیشتر! لطفا طبیعی رفتار کنید و اینقدر اصرار نداشته باشید که اندام‌تان را بپوشانید. باور کنید با پوشیدن لباس‌های بزرگتر از سایز واقعی خودتان، شما لاغرتر نشان داده نمی‌شوید که هیچ، بلکه اطرافیان فکر می‌کنند خیلی چاق‌تر از این هستید! بهتر است هنگام انتخاب لباس، لباس‌های خوش‌دوختی پیدا کنید که با برش‌های متفاوت، شکست دید ایجاد کرده و باعث اعتماد به نفس شما شود.
 
لباس‌هایی که به صورتی بدشکل و نامناسب از بدن آویزان می‌شود و برای شما گشاد هستند، تنها شما را از آنچه که واقعا هستید، بزرگ‌تر نشان می‌دهد. در عوض استفاده از لباس‌هایی که بدون احساس تنگ بودن در آن‌ها، برآمدگی و انحنای بدن شما را کمتر نشان بدهد مناسب‌تر است.

3. پیراهن کمردار را فراموش نکنید .
در پیراهن‌های کمردار، شما می‌توانید قسمت بالا و کمر خود را طوری تنظیم کنید که برآمدگی و انحنای بدن شما را کاملا درست و متناسب نشان بدهد: چسبیده و اندازه و متناسب بدن، اما نه خیلی تنگ. پارچه‌های نرم و لطیف، می‌تواند چاقی قسمت بالا و پایین بدن شما را بپوشاند، در حالی که پارچه‌های سفت و شق و رق، خطوطی غیر‌طبیعی ایجاد می‌کنند.
یقه هفت، با لبه برگرد یا بدون آن، هر 2 برای خانم‌هایی که بالاتنه بزرگی دارند، می‌تواند اثر مشابهی بگذارد.

_ پاهای چاق

 4. کفش‌های بند‌دار نپوشید
وجود بند (نازک و پهن فرقی نمی‌کند!) روی قوزک پا، پایین ساق پا را درشت‌تر و بزرگ‌تر نشان می‌دهد. شما می‌توانید در عوض پاشنه‌های سه‌گوش و تو‌پر را امتحان کنید که ضخامت کف پا را با ماهیچه ساق پای شما متناسب و متعادل می‌کند و همچنین نسبت به پاشنه‌های بلند معمولی تکیه‌گاه بهتری برای شما ایجاد می‌کند.

 5. ژاکت‌ها و پلیورهای بزرگ و شل نپوشید
یک پلیور بزرگ شما را بزرگ و چاق‌تر از آنچه هستید، نشان می‌دهد. بدترین ژاکت‌ها آن‌هایی هستند که روی کمر و بالای پاها خطوط و راه‌های برجسته‌ای دارند که باعث جلب توجه دیگران به آن قسمت‌ها می‌شود و خط کلی بدن شما را تفکیک و مشخص می‌کند.

 6. رنگارنگ نپوشید!
بهتر است به جای این‌که رنگ بلوز و شلوارتان خیلی متفاوت باشد، لباس‌های هم‌رنگ یا رنگ‌های نزدیک به هم انتخاب کنید؛ در عوض دیگر اندازه شکم، نشیمنگاه، پهلو و … توی ذوق نمی‌زند!

 7. از پارچه‌های صاف و نرم استفاده نکنید!
اگر پهلو و پایین‌تنه‌تان چاق است، بهتر است به جای دامن‌های راسته با پارچه‌های نرم و لطیف، از دامن پلیسه استفاده کنید.

  8. لازم نیست شلوارهای راسته را فراموش کنید
چه کسی گفته که شلوارهای راسته و چسبان فقط برای افراد لاغر است؟ اگر بالای پای چاقی دارید اما قدتان بلند است، یک تونیک با یک شلوار راسته کاملا برازنده‌تان خواهد بود.

_ بستن کمربند

9. کمربندتان را روی شکم‌تان نبندید!
این‌که دور کمر شلوار،‌ یک فضای خالی وجود دارد، دلیل بر این نیست که شما حتما باید کمربند ببندید؛ حالا اگر اصراری به استفاده از آن دارید، سعی کنید کمربندتان را زیر شکم، یعنی درست در انتهای تی‌شرت‌تان ببندید، زیرا فضای اضافه‌تری ایجاد می‌شود که کسی متوجه‌ آن نخواهد شد.

10. این‌قدر موهای‌تان را کوتاه‌ نکنید!
باور کنید یا نه، اندازه موها تاثیر زیادی برای لاغر یا چاق نشان دادن فرد دارد. آقایان بهتر است موهای‌شان را کمی بلندتر از حد معمول نگه دارند که خب این روزها هم مد است! در واقع باید موهای جلوی سر خود را بلندتر و کنار گوش‌ها و پشت سر را به اندازه متوسط، با یک خط ریش سایز متوسط، کوتاه کنید.خانم‌ها هم که هر قدر موهای‌شان بلندتر باشد، نه‌تنها زیباتر است، بلکه باریک‌تر نشان داده می‌شوند.

_ چگونه کشیده تر به نظر برسید؟

 11. گردنبندهای کوتاه نبندید .
گردنبند شما هر قدر بلندتر بوده و رنگش روشن‌تر باشد، بیشتر جلب توجه کرده و یک خط عمودی فرضی روی اندام شما ترسیم می‌کند که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. در ضمن اگر گوشواره‌های‌تان بلند باشد، ‌باعث می‌شود صورت‌تان لاغرتر نشان داده شود.

 12. شلوارهای خمره‌ای نپوشید!
شلوارهایی که دمپای‌شان باریک‌تر است، بالای پا شما را حتی پهن‌تر و بزرگ‌تر از آنچه هست، نشان می‌دهند. در عوض می‌توانید از شلوارهای تمام راسته یا به اصطلاح «بگی» استفاده کنید.

13. بالاتنه شلوغ را فراموش کنید
اگر بالاتنه‌تان چاق است،‌ از پوشیدن هر نوع پیراهن و تی‌شرتی که قسمت بالای آن طرح‌دار بوده یا هر نوع تزئینی دارد، خودداری کنید؛ چون این نوع لباس تنها به حجم نیمه بالایی بدن شما می‌افزاید.

_ تناسب را رعایت کنید

14. کیف‌های کوچک دست نگیرید .
کیف دستی‌های مجلسی و کوچک، شاید زیبا و جالب باشند، اما حمل کردن آن شما را به طور نامناسبی بزرگ نشان می‌دهد. ترجیحا کیفی انتخاب کنید که اندازه بزرگی آن با بدن شما متناسب باشد.

_ چگونه  شکم بزرگ خود را مخفی کنید

 15. بادگیر و کاپشن‌های پفکی نپوشید .
شما نباید از لباس‌هایی مثل جلیقه‌های بادگیر و در کل، لباس‌هایی که یک لایه اضافی دارند، استفاده کنید. در ضمن باید دقت کنید سایز دور گردن لباس رسمی که انتخاب می‌کنید، دقیقا اندازه گردن یا حداکثر یک سانتی‌متر بزرگ‌تر باشد. هنگام خرید لباس، سعی کنید که بلوزهای بزرگ را با بافت‌‌های درشت، انتخاب کنید و از پوشیدن جلیقه‌های ایستاده بپرهیزید.

16. دامن کلوش را کنار بگذارید .
وقتی پایین‌تنه چاقی دارید، نباید از دامن‌هایی که تنها یک برش خورده‌اند، استفاده کنید. پوشیدن شلوارهای چسبان و تنگ با کفش‌های تخت یا دامن هایی که تا سر زانو می‌رسند و مدل آن‌ها کلوش است، اصلا برازنده شما نیست. همچنین شما نباید از شلوارهایی که در کناره‌هایش جیب دارند، یا کت و جلیقه‌های کوتاه استفاده کنید.

17. گل ریز و درشت ممنوع!
اگر شکم بزرگی دارید، بهتر است از انتخاب لباس‌هایی که پارچه نازکی داشته یا طرح‌های درشت یا حتی گل‌ریز دارند، بپرهیزید که فقط باعث بدهیکل شدن شما می‌شوند. در کل شما نباید از لباس‌های کشی که جذب بدن‌تان می‌شود استفاده کنید و می‌توانید با پوشیدن دامن‌های زیپ‌دار با رنگ تیره و مات شکم خود را به داخل جمع کنید. همچنین باید ژاکت‌هایی بپوشید که بلند هستند و روی شکم شما را می‌پوشانند تا در کل اندام شما باریک‌تر به‌نظر آید.

18. دامن کوتاه و کفش تخت؟! هرگز!
وقتی مچ و ساق پای‌تان چاق است، بهتر است از دامن‌هایی که تا زیر قوزک پا ارتفاع دارند استفاده کنید. همچنین بهتر است از کفشی استفاده کنید که حداکثر 6 سانتی‌متر ارتفاع پاشنه آن باشد، در غیر این صورت نامتناسب به نظر می‌رسید.

19. شق و رق نپوشید!
پارچه لباس‌های‌تان نه خیلی سفت و محکم و نه خیلی نرم و نازک باشد! در مقابل، سعی کنید از لباس‌های تیره رنگ با جنس کتان یا لنین و شلوارهایی که دقیقا روی کمر قرار می‌گیرند، استفاده کنید. در ضمن بهتر است شلوار و جلیقه‌تان هم‌رنگ باشد.

20. شلوار پارچه‌ای انتخاب آخرتان باشد!
سعی کنید تا حد امکان به سراغ شلوارهای پارچه‌ای نروید. بر عکس شلوارهای جین برای شما بسیار مناسب هستند، آن هم جین‌هایی با رنگ تیره. سرمه‌ای از آن دسته رنگ‌هایی است که می‌تواند بین افراد چاق حسابی محبوب شده و به یکی از نمادهای خوش‌پوشی تبدیل شود.



لباس مناسب برای افراد چاق
اگر شما نحوه ی صحیح لباس پوشیدن ، و استفاده از رنگ‌ها را بدانید حتی با پوشیدن لباس‌هایی با رنگ سفید هم چاق نخواهید شد . در این مقاله این راه کارها شما را با آنها آشنا می‌کنیم

افرادی که چاق هستند نیز می‌توانند رنگ سفید بپوشند ، اما باید در مدل‌های که می‌پوشند دقت کنند تا آنها را چاق تر نشان ندهد  ؟
 
گفته می‌شود  :
افرادی که چاق هستند با پوشیدن لباس‌هایی با رنگ سفید  چاق تر به نظر می‌آیند ، به همین علت افرادی که چاق هستند ، از پوشیدن لباس‌هایی با رنگ‌های سفید خودداری می‌کنند .
 
معمولا در بین مردم رایج است که می‌گویند : با پوشیدن لباس‌هایی با رنگ مشکی شما لاغرتر به نظر می‌رسید ، و با پوشیدن  لباس‌هایی با رنگ سفید ، اگر چاق باشید چاق تر به نظر خواهید رسید .
 
این گفته‌ها صحیح است اما اگر شما نحوه ی صحیح لباس پوشیدن ، و استفاده از  رنگ‌ها را بدانید حتی با پوشیدن لباس‌هایی با رنگ سفید هم چاق نخواهید شد .

در این مقاله این راه کارها شما را با آنها آشنا می‌کنیم :
 
1- اگر کت و یا بلوز سفیدی را قصد دارید بپوشید برای اینکه لاغرتر جلوه کنید توصیه می‌شود که یک تاپ مشکی را زیر کت یا بلوز خود بپوشید تا اثر چاق شدن‌تان با رنگ سفید را از بین ببرید .
 
2-  اگر می‌خواهید پیرهن یا تونک سفیدی را بپوشید که بلند است ، توصیه می‌شود یک کمربند مشکی  مدل دار را روی لباس خود ببندید زیرا با بستن کمربند مشکی همه ی توجهات به سوی کمربند شما جلب می‌شود ، شما با این کار در برابر  چشمان دیگران لاغرتر به نظر خواهید رسید .
 
3-  اگر شما باسن بزرگ و سینه‌های کوچکی دارید ، توصیه می‌شود که بلوز ، تاپ ، و  … به هر حال قسمت بالا پوش لباس خود را با رنگ سفید انتخاب کنید ، شلوار ، دامن ، … که برای قسمت پایین لباستان هستند بهتر است به رنگ مشکی باشد . شما با این ترکیب بندی رنگی که ایجاد می‌کنید ،  شیک تر و زیبا تر خواهید شد .
 
4-  اگر دارای بالاتنه ی پر ، شانه‌های کشیده و پهن  ، و پاهای لاغر هستید توصیه می‌شود که شلوار ، دامن ، …. لباس پایین تنه خودتان را به رنگ سفید انتخاب کنید .
 
5-  رنگ سفید و رنگ مشکی از رنگ‌های هستند که باید در انتخاب آنها و نحوه ی لباسی که قصد دارید بپوشید دقت کنید  ، زیرا سایر رنگ‌ها به نسبت تاثیری که این دو رنگ بر تیپ و قیافه شما می‌گذارند  اثر کمتری دارند . معمولا اگر رنگ سفید را با یک رنگ مخالف بپوشید شما را  جذاب تر نشان خواهد داد  .
 
6- سفید گرم :  رنگ‌هایی مانند : کرم ، نباتی ، …. برای افرادی که دارای پوست‌های روشن‌های هستند رنگ‌های مناسبی می‌باشند .
 
7- سفید سرد : رنگ‌هایی مانند : آبی آسمانی که خیلی روشن باشد ، رنگ طوسی که خیلی روشن باشد و به  رنگ سفید نزدیک باشد ، ….. برای افرادی که دارای پوست‌های تیره ، گندمی ، برونزه هستند رنگ‌ها ی مناسبی می‌باشند .


اصول شیک پوشی,شیک پوشی افراد چاق


اگر شما هم جزو افرادی هستید که اضافه وزن دارند و می خواهند همیشه شیک پوش باشند این نکات را فراموش نکنید.

شاید یکی از دغدغه‌های بسیاری از ما برای حضور در مهمانی‌ها و دیدارهای دوستانه نوع لباسی باشد که می‌خواهیم برتن کنیم. همه ما دوست داریم زیبا‌تر دیده شویم و مورد توجه اطرافیانمان قرار گیریم. چنین خواستی در افرادی که اضافه وزرن دارند بیشتر از دیگران است، زیرا آنان در موارد بسیاری، می‌خواهند لاغر و متناسب‌تر به نظر برسند.

چگونه می توان به این خواسته دست یافت؟ پاسخ آن را از زبان یک طراح لباس ببینیم ، که مواردی چون توجه به رنگ و سایز لباس می تواند بخش هایی از بدن را که دچار برآمدگی ناشی از اضافه وزن شده اند بپوشاند و شخص را لاغرتر نشان دهد:

اندازه خود را جدی بگیرید
نخستین توصیه ای که باید به این اشخاص کرد این است که به هیچ عنوان لباس گشاد و بسیار آزاد نپوشند. در موارد زیادی چنین افرادی براین باورند که با کمک پوشش های گشاد و بلند حتی بزرگتر از اندازه (سایز) خود می توانند اندام شان را بپوشانند و کمی لاغر تر به نظر برسند. اما این رفتار حتی موجب می شود فرد چاق تر از آنچه که است به نظر برسد. بنابراین بهتر است لباس هایی خریداری کنید که برشدار و خوشدوخت باشند تا بخش های مختلف بدن تان را با ایجاد خطای دید بپوشانند. البته نباید این نکته را فراموش کنید که لباس نباید آنقدر تنگ باشد که انحنای بدن و برآمدگی های آن را نشان دهد. علاوه براین به طور کلی پوشیدن لباس هایی که دارای یک لایه اضافی مانند جلیقه هستند همچنین پلیورهای پشمی کلفت و حجیم را فراموش کنید، که به صلاح شما نیست.

چه رنگی بپوشم؟
دومین سئوالی که بعد از انتخاب مدل لباس مطرح می شود، رنگ آن است، اینکه چه رنگی این قابلیت را دارد که اندام شما را متناسب تر نشان دهد؟ توجه داشته باشید که بهتر است از لباس‌هایی که رنگ روشن دارند استفاده نکنید زیرا شما را چاق تر از آنچه هستید نشان می دهند. الگوی پوششی که بهتر است از آن استفاده کنید، پیراهن هایی است که تیره هستند. همچنین بلوز های تیره و شلوارهایی که راسته نیستند و دم پای آنها گشاد است هم پیشنهاد مناسب دیگری است. زنان هم بهتر است دامن های بلند و تیره بپوشند. 

اشاره به این نکته نیز ضرورت دارد که رنگ بلوز و شلوار یا دامنی که تهیه می کنید نزدیک به هم باشد تا موجب نشود یک باره بخشی از بدن شما بیشتر نمایان شود و به این ترتیب نقص های ناشی از اضافه وزن در آن بیشتر به چشم آیند. فراموش نکنید که رنگ های تند یا طرح های برجسته و پررنگ و در بخش بالا تنه موجب جلب توجه افراد به این بخش از بدن شما می شود و ایرادهای موجود در این ناحیه را بیشتر نشان می دهد. بهتر است به سراغ طرح هایی بروید که دارای راه های عمودی و باریک بوده و رنگ آنها نیز تیره باشد. با وجود این، اگر اصرار دارید که تونیکی به رنگ سفید یا سایر رنگ های روشن را بپوشید، حتما از کمربند مشکی و مدل دار استفاده کنید تا با بستن آن نگاه دیگران به سمت کمربند معطوف شود و لاغرتر دیده شوید.

راسته نپوشید
در انتخاب شلوار نیز به این نکته توجه کنید که پوشیدن مدل های جین و راسته، پاها را چاق تر از آنچه هستند نشان می دهد پس همانطور که گفته شد، شلوارهایی تهیه کنید که در قسمت ران تنگ تر و در پایین کمی گشاد باشند. همچنین شما نباید از شلوارهایی که در کناره‌هایشان جیب طراحی شده است استفاده کنید، به این دلیل که شما را پهن تر نشان خواهند داد.


کمر شلوار تان نیز باید متناسب با اندازه شما بوده و حالتی را ایجاد نکند که شکم از کمر شلوار بیرون بزند، زیرا در این صورت بالاتنه شما بلندتر از پایین تنه به نظر می رسد که خود یک نقص است. درباره نوع دامن نیز باید بگویم اگر پهلو و پایین ‌تنه شما بسیار چاق است، به جای دامن‌های راسته از مدل های پلیسه کمک بگیرید. درصورتی که مچ و ساق پای‌ شما چاق است، دامن‌هایی بپوشید که ارتفاع آنها تا زیر قوزک پا باشد. در این حالت پاشنه کفش شما نباید بیش تر از 6 سانتی متر ارتفاع داشته باشد. اشاره به این نکته هم ضرورت دارد که تا حد امکان هم از کفش های بی پاشه استفاده نکنید.

طرحهای برشدار مناسبترند
اگر بالا تنه شما چاقتر است، از بلوزهای ساده و بدون طرح همچنین برشدار استفاده کنید. در عوض به سراغ دامن هایی بروید که دارای گره یا چینی در ناحیه کمر هستند، با این انتخاب تفاوت اندازه دو بخش بدن شما پوشیده می شود و متناسب به نظرخواهید رسید. حتی می توانید از لباس هایی استفاده کنید که در ناحیه پهلوی آنها نوارهای تیره رنگ کار شده است. به این ترتیب هم اضافه وزن شما کمتر به چشم می آید و هم قد تان بلندتر به نظر می رسد.
دیگر اینکه بهتر است از پیراهن‌های کمردار کمک بگیرید، این نوع لباس ها به نحو بهتری برآمدگی بدن شما را در این ناحیه می پوشانند. در صورتی که می خواهید از کمربند کمک بگیرید به هیچ عنوان نوع پهن آن را انتخاب نکنید. نکته مهم اینکه کمربند را باید دور شکم ببندید به عبارتی بستن آن در ناحیه بالای شکم یا زیرشکم تناسب اندام شما را از بین خواهد برد.

جنس پارچه هم مهم است
فراموش نکنید نوع پارچه نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است، پارچه های سفت و خشک ناخواسته بر خطوط بدن شما می افزایند در حالی که جنس هایی که نرم و لطیف هستند روی بدن می نشینند و کمتر اضافه موجود در قسمت های مختلف بدن را نشان می دهند. از این موارد که بگذریم اگر تصمیم دارید پیراهنی را خریداری کنید توصیه من به شما این است که به سراغ مدل های یقه هفت بروید، چنین الگویی گردن شما را لاغرتر نشان داده و غبغبتان را نیز می پوشاند. پس پوشیدن مدل های یقه اسکی و یقه بلند را فراموش کنید، زیرا شما را چاق تر و پهن تر نشان خواهند داد.

در هنگام خرید لباس های رسمی دقت کنید دور گردن آنها به طور دقیق اندازه گردن شما باشد.می توانید برای اینکه تمرکز افراد بر اندام خود را برهم بزنید از یک گردنبند کمک بگیرید، گردنبند بلند که رنگ روشنی دارد بیشتر توجه ها را به خود جلب می کند. به خاطر داشته باشید که استفاده از گوشواره های بلند صورت را لاغرتر نشان خواهد داد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.